Friday 8 May 2015

Mari Membaca.

Assalamualaikum.

Malam tadi tetiba Abg yern nak belajar membaca dengan Endaddy. Mungkin aku mengajarnya telampau beremosi .Itulah aku hahaha..EnDaddy ajar mmg lembut gemalai hihii ,fasal tu mungkin.

Perkataan contohnya CA,CI,CU atau huruf yang berlainan tpi gabungan AEIOU tu dia hafal, pabila ditanya ayat contohnya SA.YA,MA.KAN, dia tidak kenal atau senang cerita dia hanya ingt barisan atas sahaja. Bila susunan jadi ayat dia terpingga pingga.. Bagaimana emak tidak terjerik terpekik terlolong. Dan buku membaca baru siri 2, adalg 2siri untuk habiskan progrem membaca. Malah kini sudah bulan 5, hampir tengah tahun. Tahun depan dah darjah satu..waaaaaaa!!! Endaddy i need your help!!! huuu.. 


Bila lulus satu muka surat, aku atau cikgu(membaca disekolah) akan tulis tarikh, dan abg Yern dpt beralih ke muka surat lain pula, so aku cek tarikh cikgunya mengajarnya 2hari 1kali?? urumm. Maka tugasan itu diambil alih oleh aku, dengan itu aku harus serius dalam mengajarnya dirumah. Aku paham bukan seratus peratus dibahu cikgu. Cikgu hanya akan mengambil alih tugasan tersebut pada waktu sekolah sahaja, Maka sememangnya aku kena lantang bersuara dan tegas bila mengajarnya dengan niat Abg Yern boleh melangkah ke muka surat seterusnya.

Abang Ryan.

Dan semalam aku belikan plastasin. 

Tangan comel Aryan.




Nota kaki:
seorang kanak-kanak tidak sama tumbesaran dengan kanak-kanak sebayanya.


No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu