Wednesday 11 February 2015

Rezeki

Assalamualaikum, Selamat sejahtera 


Semalam dapat coklat Daim dari Langkawi, Terima kasih hamba Allah yang beri tu Rezeki Allah siapa boleh tahu, Rezeki Allah ada dimana-mana.Rezeki Allah luas, Itu kena percaya!!!


Aku bersyukur kerana aku masih lagi diperlukan disyarikat ni, Walaupun aku sering mengeluh dengan kesesakkan lalu lintas, gaji tidak mencukupi, kerja asyik kena maki dengan pelanggan, kerja berrisiko tinggi ,memegang tunai yang  banyak, menguji ketulinan.Tetapi dengan gaji itu juga aku dapat membayar hutang piutang aku sehingga mencecah 1k setiap bulan, Dengan kesesakkan lalu lintas juga aku dapat menjadi pemandu yang cermelang, berdedikasi, patuh pada arahan jalan raya, Dengan muka ini asyik dimarah dicemuh oleh pelanggan aku belajar sesuatu, sesuatu yang selama ini aku rasa nipis dalam jiwa aku. SABAR., Perasaan sabar jugak aku belajar sabar mendidik anak-anak, melayani kerenah Arjuna.


Kadang kala kita perlu bersyukur apa yang ada. Sesetengah ada yang sudah tamat Univarsiti masih belum punya kerjaya, masih mencari perkejaan. Dan ada yang berkerja luar bidang disebabkn terpaksa, disebabkn tidak memilih masing-masing berkerja tampa rasa segan silu.



Rezeki Allah, apa yang kita buat sesuatu kerjaya atau buat sesuatu dengan penuh ikhlas tanpa balasan Insya-Allah Allah yang membalas setimpal apa yang kita buat bahkan berganda- ganda kita dapat dariNya



Nota tangan : Aku tak sempurna cuma aku kongsi yang mana aku tahu. Jumpa lagi dadaaa....





No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu