Tuesday 10 February 2015

Par-king

Assamualaikum.


Target hari ini hendak hantar arjuna awal ke sekolah, Tapi harus perbaiki lagi dan harus awal dari tadi, Sekurang-kurangya aku kena keluar rumah seawal 8.00pagi, keluar bersama daddy. Bukan apa tahun depan Ryan sudah darjah satu dan tahun ni sesi untuk 6tahun sudah separuh tahun, manakala hujung tahun sekolahnya ada konvo, Untuk pelajar 6tahun kebanyakkn membuat persembahan dipentas konvo nanti. Dalam pada itu latihan persembahan tersebut dibuat pada perhimpunan pagi, Dan aku menghantarya selalu terlepas perhimpunan pagi.Alammmakk!! 



Pagi tadi uruskan Arjuna macam biasa, Cuma aku ada sedikit geram bila Ryan banyak menggomel sakit badan la, sakit kepala, nak muntah la..adeii adeiii adeiii. Time tu jugak aku rasa macam nak je serang hendap, tapi apakan daya aku harus urut dada sambil-sambil mulut aku duk bising-bising digesa untuk mandi.



Sesampainya dimuka pintu sekolah. perhimpunan pagi baru bermula kira Okla tu dari sebelum ini asal saja aku sampai perhimpunan sudah pon tamat dalam 5mint macam tu. Akan tetapi aku harus perbaiki perbaiki dan baiki lagi masa tidur, dan masa bangun tidur.




Berbalik pada tajuk. Pagi tadi bila sampai depan office,hendak paking kereta tapi tak muat, Terus aku keluar dari pintu kereta aku lihat van paking  kotak hadapan kereta aku melebihi garisan kuning..Kenapa?Mengapa?? aku tak pasti sehingga aku hendak paking belakang van tu pon jadi satu masaalah besar pada aku. yelah,  aku ni bab paking-paking tempat sempit ni memang ada penyakit, penyakit penakut kotlah terlanggar kereta org tidak fasal-fasal cari fasal.So jangan cari fasal dulu.






 Abaikan numbor plat van tu, Mungkin si pemandu tak nampak garisan kuning tu, tak pon pemandu tu tak tahan nk kencing orr berak nak tergesa-sega jadi terpaking macam ni, Bersangka baik baersangka baik. Tapi tadi aku berdetik  jugak dalam hati. 


Tak keruan aku bila kereta daddy terpaking tidak masuk kotak dengan betul, keluar masuk keluar masuk kehulu kelilir aku. Dan aku terjupa sorang pakcik ni dia dealer HI-o yang berada dipaling atas bangunan ni. Aku bersapa.


Aku - 'pakcik sapa punya van ni yea'


Pakcik -' entahlah saya pon takthu knpa ye?


Aku -' macam mana nk paking, van tu dah lebih dari garisan kuning, saya nk msk kereta pon tak boleh.


Pakcik- 'owhh...bagi kunci saya tolong pakingkan. 


(lalu kunci aku berikan)



 Kereta dah msk dalam petak dgn betul. 




tengok-tengok hebat hebat! Apakan daya aku tidak sehebat ini, Namun aku punyai lesen kereta dan boleh memandu kereta pon aku cukup bersyukur. 


Jumpa lagi Assalamualikum.. 




No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu