Friday 13 February 2015

Mercun POP

Assalamualaikum, Selamat hari Khamis.



Petang semalam dapat wasap dari si pencinta hati. 


'Nanti ambik arjuna ye, daddy balik lambat ada kerja'- Daddy


'ok' -aku


Selalunya memang rutin enSomi yang menjemput Arjuna,  manakala aku yang siapkan dan hantar ke sekolah setiap pagi . Ok aku tak kisah,  tapi yang jadi kisahnya aku berkejar masa. punch out pukul 6.00ptg. Bila redah jem  dalam 3tempat sampai depan sekolah dalam pukul 6.45petang, Dan sesi mengira ot bermula pukul 6.30petang. Maka yuran bulanan tidak seperti yang sepatutnya dibayarkan. Geli hati aku, wahahaaa.



Semalam lepas jemput Arjuna, aku dengan rela hati lepaskan bermain diluar pagar rumah ,dengan 2kotak mercun pop di tangan.


 Selalunya bila kereta sudah paking dalam pagar, memang aku tidak galakkn Arjuma main diluar, tiada aktiviti luar. Sekali sekala boleh la layankn siapa lagi hendak layankn melainkan aku yang kerjanya memang tiada Ot tiada balik lambat. sorang satu aku berikan mercun pop. Sebelum azan magrib aku mula kerah Arjuna masuk dalam rumah untuk mandi. 








Beli kt speedmark je. 





                                   Abang berbaju Kuning- adik berbaju biru




campak ke simen, campak ke jalan. ada yang kena pijak bila cmapak tak meletop.




Tudiaa, Mercun terselamat. 

                                                       

Abang pemalu susah bergambar, Adik peramah senang bergaul.




siblings 


Weekend, minggu ni membosankan. Sabtu? enSomi kerja, sudah tentu sampai ke petang, Ahad? kayuan basikal pagi-pagi dah gerak dari rumah, Hari ni main bola pulak, adehh memang 100% tenaga aku digunakan untuk melayan kerenah anak-anak, sambil menguruskan rumah. Aku perlu cari makanan atau minuman tambahan untuk tambahkn tenaga, Umur sudah cecah 30series kn, tulang temulang pon mcm dah nk reput huhuu, help help help help me! 

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu