Friday 21 September 2018

Cuti hari minggu.

Assalamualaikum
Salam petang dan Salam bahagia.

Sabtu.

Appoiment dengan buyer jam 3.30ptg.Jam menunjukan jam 1tghhari time lunch on, perut pn mintak nasi berdengdang sayang mix KPop. EnAi ajak lunch mamak nasi beriani albukhara kegemaran laki bini. sign board Petaling Jaya dituju.

Syed bistro PJ.

Restoran ni mmg mamak lima bintang pada aku, layanan istimewa siap suap kan air milo ais kt yash sbb aku tak ckp tangan nk melayan, Tika tu EnAi tengah melayan Aqil dan Aryan memilih ayam dikaunter hadapan dan paling penting bersih yang amat. 
Nasi beriani Albukhra kambing 
Sedap bangat.. RM20 lelebih sefinggan.

Sedang menikmati.

Kenap PJ?  dulu aku kerja diPJ Selalu makan kt situ dengan budak office dan company  tenderkn restpren
Restoren Syed ni kat office apa-apa perayaan dan makan free untuk staff yang OT malam-malam kt sini jgk. So aku tau serba sedikit makanan sedap kt area PJ ni. 

Ahad.

Asik angat ayash ajak ajak gurau mak dgn paknya naik Train, maka bapaknya melayan juga karenah si anak teruna nan sorang tu.

Pagi kejadian. Sedang aku siap masak roti celup telur requast by  En Ai lalu dia menyuruh bersiap hendak membawa kami semua menaiki MRT. Hoooreyy akhirnya keluar jua kami dari sarang hahahahhaha.. Alah jalan jauh sikit jer cuti merdeka hari tu keluar dedekat ja. Tapi tk pe janji keluar(biarpn tiap minggu melepak dgn geng taman) hahahaha!!.

Dah sesiap semua maka beroperasi la ciklina kita menuju ke MRT Sg Buloh.
Kita nak p mana? Tanya aku.  En Ai sedang menekan papan screen kaunter tiket lalu dia jawab 'Kl'- ok KL balas aku dengan laju. Malas nak banyak tanya org bawa pun dah cukup seronok. Tpi aku tahu sidia pun hilang arah, ikut mana kakinya nak berhenti.

Dalam perut keretapi masing² keterujaan menikmati pemandangan kiri dan kanan kejakunan yang menggelikan hati. Maklumlah pertama kali pengalaman pada Ayash dan Aqeeb dan keberapa kalinya pada Aqil dan Ayan. Masing-masing behave tenang jap tika itu.

Sampainya stasen KL Santral, ok kita turun Siap² beg sandang skolah aqil aku sumbat segala barang kt rumah tadi aku arah Aqil menyandang mmg dari awal dia bawa sampai balik kang la dia yang digalas nnti. Sibuk urus yang hat kecik mmg tk ambik pot langsung sal beg nk guna dalam isi beg  baru aku cari haha.

Eh besttnya sampai sini dah lama tak datang sini. Memamg aku rindu KL Santral yang dulu banyak gerai berniaga. Aku kan travel Rawang-Petaling Jaya KTM- LRT, kerja PetalingJaya dekat stesen LRT Asia Jaya company consult. Sememangnya hari-hari sampai kt Kl Santral, tapi lani semua gerai jualan dah takda tutup terus.

Destinasi seterusnya MCD dalam stesen KL Sentral , anak-anak seronok berfastfood kegemaran mak pak telan aja semua. Usai segala makan aku pulak mintak ais cream hihihi, makan wei makan selagi tak senak. Bak kata geng taman aku makan je selagi ada nafsu nk makan. Maka makan la ank beranak melepak dikerusi menikmati ais cream lazat itu huahaha. EnAi  ayash ke toilet cuci tangan. Usai mkn segala hal tetibaaa....tetibaaaaaa...tetibaaaaaaaaaa... Aku tercari sesuatu yang aku rasakan tiada dibelakang Aqil.. 'abggggggg beggg mana??' tercengang dia seketika, 'dah p ambik kt MCD sana" berlari dia. Syukur beg masih ada, Phone purse aku semua sumbat dalam tu mau la mata hitam jadi putih klo hilang.

Usai makan round dalam KL Sentral dan naik MRT teruskan perjalanan balik ke Sg Buloh semula.

Behave anak teruna den.





Harus ada  hahaha.

Ok cau dulu urus rumah tangga, mau ngutip ank skolah nk melepak ngan geng taman pulak bye. 

Aku doakan korang semua murah rezeki diperberikan jalan yang mudah dan happy selalu apa yang korang buat. Aamin
Assalamualaikum


No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu