Friday 24 June 2016

Anak-Anak

Assalamualaikum.

Sejak bergelar Suri Rumah atau House Manager ni masa aku bersama anak-anak adalah masa paling suka, paling mencuit hati, paling happy dalam hidup aku. Aku tidaklah hantu shopping tidaklah suka berlibur bersama kawan-kawan. Aku hanya dengan dunia aku. Dirumah hanya berkawan dengan anak-anak, layan anak-anak, buat apa yang aku suka, disamping membuat kerja rumah yang tidak ada penghujung, jemput anak ke sekolah dimana hantar ke sekolah suami aku.

Kadangkala hampir gugur juga jantung bila anak-anak berbaik, dan tentunya bergaduh. Ha bab bergaduh ni memang mencabar betul, nak bermula dari yang si sulung aQil. Daku seharian pening kepala melayan karenah yang ingin peratiannya.. Entah apa perangai dari mana terikut pun aku tak pasti tapi firasat aku mengatakan ianya memang ingin perhatian lebih dimana tika umurnya tak sampai 2tahun punyai adik (Ayan) disitu dia merasakan dirinya tersisih..Aku tau kadangkala banyak benda dikaitkan disini kenapa kenapa dia begitu..Tak mengapa selagi aku sabar, aku sabar dengan 'ke tidak dengar katanya', berguraunya kasar sehingga bermula episod drama air mata haiishh.. lagila aku berasap asap telinga..Aku sudah malas hendak melayan perasaan amarah, aku biarkan saja mereka dengan labu labu nya hahahaa... aku tengok dan perhatikan saja. malass benar namanyaa.. 

Biarkanlah zaman kanak-kanak aQil berlalu begitu, aku pasti ianya akan ingat sampai ke tua dan aku percaya ini hanya memori dia bersama adik beradik dan ianya tidakla berlarutan sehingga besar.



AQil.


Ketiga hero dalam keluarga. Yang banyak cakap, yang lembut, seorang yang penakut lipas, gelap dan paling kelakar hero yang banyak menggomel..Mak masak sedap, emak wangi, emak cantik, emak pandai buang sampah bermacam lagila dia puji. Ini baru dinamakan anak emak, hendak tidur bawah ketiak mak, semuala nak mak saja dan dia jugala selalu dibuli. Ketika dia dibuli aku macam serba salah hendak memihak pada siapa sebab adakalanya juga Ayan ni membuli secara senyap. Kalo dia mengusik,mengejek,Si sulong mula membuka silat cekak maka gelanggang WWF diadili oleh aku, jika berlakunya setiap jam/hari aku pun naik muak sesi ulangan tayang ni...so aku hanya jadi penonton tampa sorakkan hahahaaaa...


Tengok gambar ni macam dah besar sangat dah.

Hero keempat dalam keluarga Aifi. Baby baru 5bulan nyusu tiap jam, terror niarap tapi takut dalam walker hahaa rasanya cam fobia dek kene tolak dengan abang-abang terlebih sado.hahahaha..Sabar ye awak joint 'meng'lasak' nnti.

Aryash.

 Tengok, bila angin ribut tak bertiup.. sejuk nengoknya main keadaan aman.




Sekian Entry yang menunggu untuk sahur. Jangan la lelap karang tak terbangun, dahle karang meeting kat sekolah aqil..Tahan la mata, Jom MinKaffe secawan.



Mengapa Mineral Coffee@Min Kaffee

✔️Mengenyangkan
✔️Senang lawas
✔️Tanpa kolestrol
✔️Tanpa pengawet
✔️Memberi tenaga
✔️Milk booster
✔Tanpa Gula

Text/Whatsapp fiey 0122906206


 Assalamualaikum Salam Sahur.


1 comment:

  1. Ramai hero dia... bestla. Bodyguard keliling...

    ReplyDelete

Tutup Lagu