Wednesday 28 January 2015

Satu Kejadian

Assalamualaikum.


Pagi tadi siapkan Arjuna lambat sikit, Malam tadi arjuna berkepit dengan Ipad sampai pukul 12tengah malam tampa aku sedar.Bunyi suara terkekek-kekek gelakkan dihujung telinga aku, terus bangun melihat jam didinding. Terkejut sungguh dengan TV masih lagi tersiar cerita katun dah macm pukul 12tengah hari gembira si anak-anak, alahai....mana penghuni rumah yang lain???bukan disuruh anak-anak tidur, bukan hendak tutup TV sebelum keluar rumah...iskk iskk, Sudahnya aku jugak yang susah nak kejutkan arjuna,yelahkan dah tidur lambat makanya bangun pun liat jugakla..ok abaikan.

Siapkan baju Arjuna masuk dalam beg sekolah, baju siap digosok gantung, capai tuala mandi aku gegas ke bilik air, selesai mandi aku kejutkan arjuna aku. Terpacak matahari kat luar tingkap, aku intai jam dinding sudah menunjukan 8.00pagi ohh! aku sudah  lambat..Water heater aku siap dipasang (berbunyi) secara automatik arjuna faham masa untuk mandi.Aryan bangun lebih awal maka dia siap tanggalkn baju, dan campak baju dalam bakul baju kotor, Ryan masih lagi dibuai mimpi, mujur jugakla mamat tu bangun walaupun aku perati dia masih lagi mamai.

Disebabkan Ryan siap mandi, aku siapkn pakaikn uniform sekolah untuk dia dulu, dan Aryan masih lagi bermain buih dalam tub mandi dalam bilik air,dalam sibuk aku mengejar masa tetiba pintu bilik air aku tutup dan Aryan masih lagi berada dalam bilik air sambil mengetuk pintu 'mami, mami bukak pintu', aku memusing tombol pintu terkunci,  dari dalam.Aku penik Ryan sibuk membebel 'mami mami bukak la pintu adik nk keluar''macam mana nak bukak pintu kunci ni'-(aku), aku turun bawah cari kunci pendua tak jumpa. 'mami call daddyla nanti daddy balik'- Ryan, aku tangok dia pon dah hampir menangis dengar adiknya dah menangis tak berhenti. Aku capai henfon call daddy.. dua kali aku dail kali ke dua dia angkat. 'hello daddy adik terkunci dalam bilik air,' macam ni ambil duit syling dengan skru driver cungkil celah pintu,-daddy, bisik hati aku tak ku pandai nak menggopel pintu tu ahhh, alatan pon aku tidak tahu kat mana letaknya, baiklah aku ambil 'think short' call 999 bomba wahuahahahaaa...


999 aku tekan, 


Operator - 'hello boleh saya bantu'


aku -"hello anak saya terkunci dalam bilik air'


Operator - sabar ye puan boleh bagi alamat rumah'


aku  - No 49xx urmm jap-jap(penik) capai surat atas meja baca (alamat rumah). Dengan tiba-tiba aku lupa alamat rumah hahahaaahaha..


Operator - ok puan boleh saya tau kunci pendua ada tak?dan saya nak number telefon untuk hubungi


aku - tak ada kunci dah cari, number telefon 012xxxx


Operator - ok saya sudah infom bomba berdekatan, tunggu bomba datang puan



aku- (penik terus letak telefon.)


5 minit kemudian


Daddy balik, 6 minit kemudian bomba sampai bawak kereta bomba, punya degil pintu tu dicungkil pon masih lagi susah hendak bukak,tak kisah pintu bilik air dah hancur janji Aryan selamat.Allahuakbar hati aku gusar, panik.                                   Hampir 10minit bomba cungkil tombol pintu akhirnya tercabut Allahmdullillah Aryan keluar dari bilik air ,mintak aku peluk,mata merah, berhingus, dah longgai agaknya letih terjerit-jerit tadi.




                                                   sumbar google.




                                          Aryan Daries kamu anak manja mak.


Dalam rumah sendiri boleh mengundang bahaya, Apatah lagi diluar rumah.

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu