Wednesday 13 February 2019

Hari Rabu.

Salam Rabu.

 Asal Hari rabu jiwa aku meruntun, mana tidaknya Aqil berada disekolah dari pagi sampai ke petang dari sekolah kebangsaan, kegiatan kokurikulum terus sambung ke Kafa. Nak cerita pun rasa lotih beg berat segala macam terpaksa sumbat wang saku dibawa lebih dari biasa, sebotol air masak dan sehelai tshirt persatuan dibawa, pakaian unifom PBSM untuk minggu ni pulangnya dari sekolah macam biasa dan terus aku hantarkan ke class ngaji Quran pula,  korang boleh bayang takk??.

Rasa macam tragis pula bila melangahnya kehari rabu, perit jangan cerita tapi apa boleh aku lakukan terpaksanya mempositifkan diri- mengapa anak orang lain boleh, mengapa tidak  pada anak aku, aku dapat rasakan ianya berat- aku memang mengharapkan Aqil baik baik dan baik juga aku mengharapkan dia tidak perit dan tidak terasa beban pabila datangnya hari rabu. 

Proses memujuknya hatinya untuk teruskan ke sekolah Kafa selepas kegiatan koku belah petang, dia seakan akan tidak mau meneruskan class Kafa adeihh macamano itu bingung. Aku faham dia sudah berada dalam mood keletihan dan mood swing bila badan letih selepas berbaris, berlari, atau berlawad kaki dan wajib ke class kafa untuk tiga jam sebelum balik. Malam tadi dia merunggut untuk kali keduanya kesian pun ada sobb..soobb..soob.. i is berbelah bahagi.

AQil pada aku anak y paling istimewa anak sulong yang pertama, aku banyak belajar dari dia. Belajar memahami perasaan anak tetapi aku terpaksa tegas untuk dia hadir kesemua clas class(banyak kelas kan) pada hari rabu, ini kalau aku mengadu pada EnAi  harusla dia memihak pada anak dan semestinya dia suruh Aqil angkat kaki balik dan memonteng class kafa, adudududu berbelah bahagi sih, aku ni sejenis makhluk tidak suka monteng kelas sekolah dulu demam pun aku hadir class koku, class ngaji pun maka turun temurun pada anak pula mana tidaknya aku rasa rugi jika monteng walau hanya dua tiga jam kut la cikgu bagi info apa-apa, soalan exam,  time tu kau monteng gimana sihh tak ke rugi disitu?. eh eh eh mak mak memang sifat macam ni ye hahahaha. 

okla laki den dah balik dari office tu, dua ketoi sedang melayan mata, Wa cau dulu lar.. gosok laki la kut dapat handbeg pula hahahaha..

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu