Monday 31 October 2016

JalanJalan, Makan dan shopping.


               

Assalamualaikum, Selamat Pagi.


Ada yang masih bercutikah??? aku dirumah aje, ribu riban dah habis dek kerna mesen basuh selama 10 tahun terpaksa transform yang baru ke16kg terus. Sudahla hanfon aku hampir lunyai dengan skrin nya retak, cas tak berapa hendak betul, bateri pula cepat kong, macam tautau aja aku tengah kaya sekarang ni dek pengeluaran akaun dua KWSP punya hal hehehehe *muka senyum*.

Minggu lalu, kami ke Termeloh Pahang. Sambil cuticuti, makan-makan jalanjalan dan yang paling utama dan tujuan yang sebetulnya dedi menyertai perlawanan bola sepak antara staff Tnb, sambil menyelam sambil togak air. Memang selalu dedi akan angkut anak bini sekali dari awal kawen hingga ke hari ini walau pihak Jabatan menyediakan perkhidmatan bas, ini yang aku gemar benar kehkehkeh..

Sampainya Temerloh kami dibawa ke hotel oleh kawan dedi yang menetap diTemerloh, kawan semasa belajar  ILPKL kos dan sesama bekerja dalam bidang yang sama. Anak tiga dan tarikh lahir anak masing-masing sama, kebetulan.



Bukan lakonan sematamata, Tidur betui betui.






Geen View Park Hotel dituju. Aku ingatkan hotel bujed memandangkan hanya satu malam saja alaala bujed yang satu malam dalam RM90 mcm tu, bukan apa hanya melepaskan mata untuk satu malam janji selamat bila aku dan anak-anak ditingglkan malam nanti.

RM160 melayang petang tu kehkehkeh. tak mengapa selalu bercuti percumakan sesekali apa salah dan silapnya kalo keluar duit dari poket sendiri telaah laki aku.


                                                        Perkarangan hotel


Luas.


Budak berani lepas tangan hendak jalan, setapak dua kiss lantai. 
9bulan, 9hari.


Petang tu mundar mandir kami keluarga mengcari tempat makan, memandangkan malam nnti dedi harus menyarung jerssi kelab Kilat TNB Rawang fofular katanya maka pemilihan makanan harus betoi dimana tidak mengambil nasi sebelum perlawanan. OK lat's go pizza on aja deh perot aku tak tahan lapar sejak-sejak ni menyumbat jer.

Melepuk lah aku dengan anakanak tika dedi keluar malam tu. Buat hal masing-masing aQilAryan biasa lar bersama komputer riba 24jam youtube, Ayash traning run budak hendak jalan tak serik cium lantai cium kapet bengkak kepala nangis aja kejap AbangaQil pujuk diam. Aku bt hal aku tarik selimut layan wassap. Menggarah aja apaapa kt aQil berdesup aja dia buat cuma kene bg can dia men lattop untuk beberapa jam.



Esoknya kami ke Go'bang ikan patin, arghh!! kesukaan aku ni. Kedai ni terletak dipermulaan lebuh raya dan terkenal sebab sedap dari kedai yang lain, menu paling fofular pasti berasaskan tempoyak. Ikan patin dan masak tempoyak daun kayu, ohh semua aku sukala tapi tempoyak sebenar aku tak makan hehehehehee... jangan ketawa. pelik!

Gambar sumber google aja eh.



Siap makan dedi bawak berdeting dengan gajah pula Kuala Gandah Elephant Sanctuary. Namanya negeri tok gajah harusla melawat gajah-gajah. Jinak dan terlatih, ada seko ni tak makan tebu dibuangnya tebu yang dedi hulur, bila hulur pisang kemahin kunyah siap hendak mengcapai lebihan pisang ditangan dedi. Bayaran masuk, Seikhlas hati dah suka hati berapa not baguskan kan kan kan. 






Waktu Melawat.

                                   



Melihat kabinet tv yang agak uzur tambah renyuk, aku mengajak dedi membeli kabinet baru. Setelah menggoogle menganalisi dan membuat pilihan terjumpa kedai ini yang harga dalam bujed. 

Zoom klo tak nampak.


Antara design terdapat dalam kedai tu.
kami memilih yang simple je 

RM 450 cash and carry.


 Pasang lampu Mrdiy, 12 lampu colorful bergerak liplapliplap.

Sebelum transfom. bersirat wire dengan habuk dan rerambut nak sapu susah benar tak bersih.



Dah alangalang sampai ke Klangkn apalgi puch barang dan sesi shooping makeup kt GM Klang tak cukup itu anak-anak sempat sebat menan sorang satu wiwiwiiiii.. 

sebelum balik pekena soto depan GM Klang lokasi melepak setelah penat berada dalam GM Klang yang ponuh sesak dengan lautan manusia. Selalu ke sini. Kedai pilihan.



Bestkan kalo harihari mcm ni, tapi mau botak kepala.

Sekian, Terima kasih kerna membaca. Berebut lattop maklumla harian coti. bye!

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu