Tuesday 14 June 2016

Suka dalam duka

Assalamualaikum..


Manfaat cuti sekolah. Mana tak happy kehulu kehilir bermain main main bersama sepupu, panas mencanak pun tak hirau. Aku selaku driver layankan aja anak-anak berkejaran sana sini, Dirumah kakak aku menjadi port utama, mujur keluasan rumah sebesar pandang bola lagi girang anak-anak.


Hampir seminggu EnDadi tinggalkan aku bersama anak-anak kat kampung, hampir dua minggu juga aku menggunakan sebaiknya, makan tidur dan tentunya melayan karenah arjuna. Dapat juga makan makanan yang mengidam tika sebelam pulang ke kampung hari tu, Rezeki!

                               See?? hahaha, panas pun apadahal, kata balik kampung.
Sepupu sepapat.Saya paling kecil- Ayash-

Dikesempatan itu aku dapat ke Pesta Layang-layang 2016 bertampat Pantai Geting, Tumpat.
Suasana meriah. Sememangnya aku tidak pernah sampai walau diAsalnya Kelantan negeri kelahiran.
Cuaca panas jangan dicerita memang ketiak berpeluh mujur aku calit cozuma cc cream pada muka tidakla muka berpeluh makeup pun tahan lebih lama ada juga tibul ruam ruam dibadan..

 
Meriah!

                                                                    My 1st sis


                                                                   My second son

                                                               My First Son Aqil


Nice Shot from me!.. week..

Ok hari sebelumnya aku sempat ke Putera Velly ,Tanah Merah lagi dekat rumah parents aku tapi kali  pertama juga aku kesini. Tempatnya cantik (lupa nak snap) ramai pengantin buat outdoor. Arrghh!! awat 7tahun dulu tak de semua ni erkkk..garu kepala..


Ini jer gambar yang ada walhal satu kereta penuh, anak kakak aku, (Kakak Fatin, Kakak Alya dan Zaara,)  kakak aku (yang kedua) selaku petunjuk arah jalan..Betul aku tak tahu jalan biarpuan aku dibesarkan dilahirkan disana, KotaBaru?? tak pernah sampai jika naik bas atau tiada yang bawakkan. Sekarang jalannya sudah berubah ubah aku pun jarang balik lagi membuatkan aku serabut, tak tahu losst teruss.Mana taknya dulu-dulu aku hanya round  kawasan kampung je


Dukanya dua hari puasa


Tengah siapkan kemas apa yang patut dimeja makan dirumah kakak aku, Tetiba terpandang soya sejuk dalam hati berkata 'ada ais tak boleh minum'.

Setelah siap berterawih( kakak, abg ipar, anak buah, ma) air soya yang ais batu dah cair aku tuangnya dalam cawan tinggi..wweeehooo sedapp, dah lama rupanya aku tak merasa kenikmatan ini hahaaa.. Bilanya sahur terkejut juga ada 'blood coming months' haishh seingat aku mencatung hari puasa aku dah comming moon hari tu. 

Bermula episod tragis dimana daku diserang sakit perut yang tidak boleh hendak bangun dan berjalan.Adakah disebabkan soya atau kerabu pucukpaku yang super lazat yang aku makan bukak puasa semalam tu?? malas hendak fikir..dah kene baru ku ketahu, aku masih dalam tempoh berpantang lagi biarpun aryash sudah 5bulan. 

Khamis malamnya balik Rawang, dalam kereta pun aku masih menahan kesakitan.Keesokkan EnDedi mengambil cuti ikhsan untuk menguruskan anak-anak dek kerna aku masih dilanda sakit perut yang entah apa-apa, nikmat!. Terbantut juga kerjaan rumah, banyak perkara aku hendak selesaikan tapi dibiarkan sahaja.

Waasap/Pm diFacebook dilayan cam biasa walau perut ku tidak lagi pulih biarpun sudah 2klinik ku terjah.. Terfikir hendak text ni




Selaku kawan alam Maya sekarang kawan alam nyata dan kini rakan kongsi aku. Disuruh  menyarung waistNipeer(Premium Beutiful Dari Hi-O).Memangnya aku sudah bersama PB selama 5tahun tapi pendedahan pada PB ni tidak meluas disebabkan agent yang dipertanggungjawabkan sudah pun hilangkan diri. Ok shout the story.Aku pakainya pada tiap malam selama 2malam, Alhamdulillah sakit perut hilang serta merta dengan bantuan PB, Pad dan juga pantyliner Herba BioSaleza.

Ini PB

Ini Pad dan Panty Liner dari BioSaleza
 OK aku sharekan sikit apa kelebihan kedua-dua menyelamat aku. 

PB
Aku berpendapat sesiapa saja mengalami masalah seperti aku dan ingin kurus bak CikTa harus mencubanya tak rugi kalo awak awak awak semua minta pada suami masing masing. Jika Berminat boleh /WA 0122906206.Aku sedia membantu dari segi nasihat dan tunjuk ajar apasegala masalah berkaitan kesihatan wanita, Insyaallah. Hnya percuma, Iya PERCUMA.



Bersambung suka.


Sejak aku memegang status sebagai house manager ni banyak bermain dikepala hendak buat sesuatu. Sebelum ini aku update blog yang tak seberapa hanya pada waktu kerja, maka sekarang ini 'Tidak Lagi' aku harus ada satu gejet  Dandan aku minta sebuah letop gantikan yang telah pun arwah 4tahan lalu. Rezeki hehee...alhamdulillah merah merah jga pilihan suami. 




TamanLayangLayang, Kepong.


Sekian, entry merapu sebab lama tak hupdate blog.. owhh sebarang pertanyaan boleh wasap ye 012-2906206 saya sedia membantu anda yang inginkan kesihatan yang baik. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu