Wednesday 8 April 2015

Reading

Assalamualaikum.

Pagi tadi aku menghadiri perjumpaan Ibu Bapa dan Guru disekolah Arjuna.


Tatkala aku merungut kebosanan berkerja. Gaji tidak mampu menampung aku yang berbelanja besar ni. Tatkala aku asyik merunggut kebosanan dipejabat, bosan dengan kernah pelanggan bosan dengan keadaan sekeliling. Tapi aku perlu bersyukur rezki aku hanya disini setakat hari ini, aku nampak disini jugalah aku senang berurusan keluar masuk jika ada urusan tidak melibatakn kerja, Contohnya hari ni, aku msk kerja lewat dengan kerjasama dari bos aku dan rakan sekerja. Itu satu kelebihan, Dan solat bila-bila masa. waktu mkn bila-bila sahaja dengan bersyarat selepas pukol dua, tampa makan diluar jika sudah pon makan lucuh antara pukol 1-2tgh hari.See?? masih tidak bersyukur lg kah?? urmm..


Ok berbalik cerita diatas. Kertas meeting sudah cikgu tampal dibwh tangga sekolah. Ibu dan Bapa akan tentukn hari apa dan jam berapa. Dan aku telah pon booking hari ini jap 9pgi-9.10pgi. Tekaan aku hanya 10mint. Dipanjagkan sampai ke jam 11.00pgi. Hati sudah rasa bersalah disebabkn aku ada bgthu pada bos yang perjumpaan ini hnyalah 10mint. Timbag tara aku sampai office dalam pukol 9.45pgi..sudahnya pukol 11lebih baru aku msk kerja.



Namanya Teratas sekali.


Jumpa dengan cikgu kelas Abg Ryan mengatakan Ryan kretif melukis, dan mewarna tetapi membaca mengira agak lemah disitu, Mgkin jgk aku tidak prektiskn dirumah, aku tidak tekankan sangat bab membaca, mengira, Cuma aku tekankan mewarna melukis dan aku hanya membaca buku cerita dirumah. dan upah org  mengajar mengaji. Maka cikgu nasihatkan aku tekan sikit membaca, dan megira. Puas aku fikir selama ini mcm mana caranya..


Dengan Talk yang cikgu bg tadi serba sedikit aku bersemangat untuk ajarkan, sememagnnya ditadika ada program membaca entah apa msalhnya aku dan Endaddy tidak dapat hadirkan diri tika tu.Lupa.



Talk to reading.

Lepasni aku harus tegas nk ajar membaca, HARUS!! adeh


Endady tolonggg!!  

Aqil Ryan 6years.


No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu