Wednesday 12 April 2017

Stress Dalam satu hari.

Assalamualaikum.

Aqil. aku kasi coti sekolah agama suka hati mak. Nak p antar tak larat nk kerah mandi bergomol segala tu pn hampir senak-senak perot aku asyik marah dia. Malas!!
okla mami bg rehat sejak semalam lg. Done, selesai kerja aku.

Bila All stay at home, mula la kecohkan rumah memusingkan kepala aku. Bergurau dgn adik tak semenggah men baling menan(besi ok besi) kene kt kepala aku yang sudah biol tadi. haaaaa!!!! mmg cantik, tak pernah aku marah mcm tu. Siap wasap dedi mengadu, aku tak thn sgt dh. Tau pula dorg cabut lari naik atas tgk aku macam dek rasuk hantu smbil pgg rotan barangkali.
'mami kata siapa tak mntk maaf mami rotan'.. okla dua-dua minta maaf, sejukla hati aku kejap.

Sepi rumah berapa minit. Aryan pulak gurau entah apa-apa. Bukanya seluar dan pempers yash yang si budak itu baru aja aku warning 'kalo adik kencing berak kt lantai siaplahhh' bebel aku. Tau pulak nk dajal abg walau kecik, kecing pulak kat lantai baru berapa minit mulut aku dok membebel hadoiilah, Haru weiii. Punyala geram aku guna kuasa halilintar hayun hanger stop kat peha gebu Aryan. Kan dah dapat hadiah, tau pulak nangis. Siapa suruh siapa suruh. Aku kerah mop lantai, tak kuasa aku nak mop lantai 2 3 7 8 kali satu hari, Kasi denda siapa yang buat perangai tu. Hambik!

Selesai mkn malam. Ketika aku ralit cuci pinggan mangkuk bertemankan khayalan dunia aku. Tetiba bunyi mangkuk sup aku belaga-laga dengan cawan. Ooouuchhh OhMyy!!!!! yash panjat kerusi tumpahkan kuah, basah lencun berminyak-minyak lantai. Okey this is your turn baby. Dengan ayash sekali kene salakkan dari aku.

Get ready naik atas untuk berehat-rehatkan diri.
Lupa baju skola Aryan blm dijemur, gegas aku ke laundry area korek dalam washing machine cari baju. Allahuakbar ya Allah nk kuakn baju dalam mesen tu rasa nk gila tau tak?? nak gila, Bersilang baju antara baju lain. Tarik berat weih segumpalan baju macam tu, terus tangan aku sampai ke siku lenguh cramp. Tang-tang situ air mata daku gugur curah curah, arghhhh sendu!!!

Malas hendak panjang cerita, aku panjat tangga sambil menitik air mata, tarik selimut dan tidur.
Good nite wold, moga esok lebih indah dari hari ini. Esok nak cerita pasal birthday girl yang lepaslah.  hahaaa.

Entry Just copy paste aku taip wasap untuk BFF, ngadu kt dialah.. hahahaaa manja tak kita?? huuuu


Jom mimpi.

No comments:

Post a Comment

Tutup Lagu